برای چه دارو باید از قطره چکان استفاده کرد؟

قطره چکان دارویی یک ابزار از جنس پلاستیک یا شیشه است که یک دسته ی لاستیکی انعطاف پذیر به همراه یک لوله ی شیشه ای یا پلاستیکی دارد که برای مکش دارو درون قطره چکان مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردی ترین ویژگی قطره چکان برای داروها توزیع کم دارو توسط آن است. ما در این مقاله قصد داریم درباره این پاسخ این سوال صحبت کنیم که برای چه داروهای باید از قطره چکان استفاده کرد؟

کاربردهای قطره چکان برای کودکان

اگر کودکتان بیمار است و داروهای او به صورت قطره می باشد بهترین راه استفاده از قطره چکان است. بسیاری از داروهایی که برای کودکان موجود است توسط قطره چکان عرضه می شود.

در صورتی که کودک شمت از خوردن شیر امتناع می ورزد شما می توانید غذای دلبندتان را توسط قطره چکان در دهانش بریزید.

کاربرد قطره چکان در علوم پایه

برای انتقال دارو در آزمایشگاه و ریختن برخی مایع ها در محلول ها و یا ریختن محلول ها روی برخی سطوح از قطره چکان استفاده می شود. استفاده از قطره چکان در آزمایشگاه ها باعث می شود که مقادیر دقیقی از مایعات را که نیاز است استفاده کنیم.

 

 

استفاده از قطره چکان برای حیوانات

استفاده از قطره چکان برای حیوانات

حیوانات خانگی معمولا به داروهایی مانند قطره چشم نیاز دارند، قطره چکان یک ابزار مفید برای این کار است. برای اینکه اطمینان حاصل کنید سلامتی حیوان خانگی خود را به خطر ننداخته اید و به اندازه دارو به حیوان داده اید از قطره چکان استفاده کنید.

کاربرد قطره چکان برای تمیز کاری

گاهی اوقات مثلا برای تمیز کردن دماسنجی که جیوه آزاد کرده است، می توان از قطره چکان استفاده کرد. به این صورت که ماده ی تمیز کننده را توسط قطره چکان روی قسمت کثیف شده می ریزید.

استفاده از قطره چکان در صنایع دستی و هنری

یک نوع از قطره چکان ها در بازار موجود هستند که برای استفاده در صنایع دستی کاربرد دارند، اما خب اگر شما فردی هنرمند و خوش ذوق باشید می توانید حتی از قطره چکان های معمولی هم در صنایع دستی استفاده کنید.

به عنوان مثال برای مخلوط کردن مقادیر مشخصی از رنگ می تواند از قطره چکان های دارویی که دارای اندازه هستند استفاده نمود، تا در مخلوط کردن مقادیر خطا پیش نیاید.

اگر برای مخلوط کردن رنگ ها از قطره چکان های دارویی استفاده کردید بلافاصله به وسیله ی آب داغ آن را شستشو دهید تا رنگ درون آن خشک نشود.

 

استفاده از قطره چکان برای استفاده از اکسیر های گیاهی

دارو

برای استفاده از اکسیر های گیاهی که معمولا دوز پایین از آن ها استفاده می شود از قطره چکان ها استفاده می شود، چرا که این این اکسیر ها بسیار قوی هستند و مقادیر کم از آن ها استفاده می شود و همچنین استفاده از قطره چکان از اصرف جلوگیری می کند.

قطره چکان های چشمی

داروهای چشمی باید دقیق استفاده شوند تا به چشم ها آسیب وارد نشود. به همین دلیل داروهای چشمی در قطره چکان عرضه می شوند، در این صورت شخص می تواند به راحتی دارو ها توسط قطره چکان درون چشم خود بریزد.

قطره چکان های بینی

برای ریختن داروهای مربوط به بینی نیز باید از قطره چکان استفاده نمود. زیرا که این داروها نیز باید در مقادیر کم مصرف شوند. همانند قطره هایی که مربوط به پلیپ بینی هستند و باید در مقادیر مشخص استفاده شوند و استفاده ی بیشتر از آن ها مضر است .

کاربرد قطره چکان در آشپزی

در برخی دستورات آشپزی برخی از مواد را باید در اندازه های بسیار دقیق درون غذا ریخت. مثلا برخی از انواع روغن یا … . یک راه حل کاربردی در این مواقع استفاده از قطره چکان های دارویی مانند قطره چکان چشم می باشد. توسط قطره چکان آشپز می تواند مقادیر مشخص از مواد مورد نظرش را داخل غذا بریزد.

جمع بندی

در این مقاله درباره این موضوع صحبت شد که برای چه داروهایی باید از قطره چان استفاده کرد؟” ، خواندیم که قطره چکان دارویی یک ابزار از جنس پلاستیک یا شیشه است که یک دسته ی لاستیکی انعطاف پذیر به همراه یک لوله ی شیشه ای یا پلاستیکی دارد که برای مکش مایع درون قطره چکان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای