بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی برای رفع ترک لب

خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن از مشکلاتی است که تقریباً برای همه ای ما ممکن است پیش آید. این امر علاوه بر اینکه سبب از بین رفتن زیبایی لب میشود دردناک نیز میباشد. برای ممانعت از خشکی لب بهترین راه این است که شما از یک بالم لب با کیفیت استفاده نمایید. در واقع بالم لب کرمی است که برای از بین بردن ترک لب و همچنین جلو گیری از ایجاد ترک لب و همچنین شاداب و درخشان شدن لب و البته پوسته پوسته شدن آن دارای کاربرد میباشد. اگر شما از یک بالم لب استفاده نمایید لبان شما جذاب دیده شده و همچنین درخشان به نظر میاید. همچنین به دلیل وجود ترکیبات مرطوب کننده و ترمیم کننده در بالم لب سبب پر شدن خطوط روی لب میگردد. علاوه بر این به دلیل وجود خاصیت ضد آفتاب در بالم لب؛ لب های شما را در برابر اشعه ای مضر خورشید محافظت مینماید. در واقع بالم لب دارای دو کاربرد میباشد یکی درمان ترک های لب و دیگری آبرسانی به پوست لب میباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در ابتدا با مفهوم بالم لب و سبب بهترین لوازم آرایش و بهداشتی برای رفع ترک لب گفتگو نماییم.

مفهوم بالم لب و کاربرد آن برای رفع ترک لب

از محصولات مراقبت از پوست به حساب آمده و علاوه بر خواص دارویی در دسته ای محصولات آرایشی  و بهداشتی نیز به حساب میاید. وظیفه ای اصلی بالم لب که از محصولات آرایش و مراقبتی از لب میباشد ایجاد یک لایه ای محافظتی بر روی پوست لب میباشد. علاوه بر این در کشیدن رطوبت از لایه های عمیق لب به بیرون تاثیر گذار است. بالم لب از ایجاد خشکی لب جلو گیری مینماید و همچنین ترکیبات تشکیل دهنده ای آن شامل موم عسل و ویتامین ها میباشد. تعدادی از بالم لب ها حاوی ترکیبات گیاهی میباشند که سبب اثر گذاری بیشتر و بهتر میگردد. علاوه بر این در تعدادی از بالم لب های ترکیبات ضد آفتاب نیز وجود دارد که اثر گذاری اشعه ای خورشید را به حداقل ممکن میرساند.

تعدادی از اشخاص به جای بالم لب از کرم های مرطوب کننده ای معمولی استفاده مینمایند ولیکن توصیه ای ما به شما استفاده از بالم لب میباشد زیرا ترکیبات موجود در بالم لب به دستگاه گوارش آسیب نمیرساند.

مفهوم بالم لب و کاربرد آن؛-وبسایت ظروفاز دلایلی که سبب خشکی لب میشود میتوان به کم آبی، کمبود تعدادی از  ویتامین ها (کمبود ویتامین های نظیر ویتامین A,B2,B  از رایج ترین دلایل خشکی و ترک لب میباشد). که میتوانید با خوردن سبزیجات یا مکمل های دارویی آن را برطرف نمایید. سرما یا گرما پیش از اندازه، خیس کردن لب با زبان و همچنین استفاده از رژ لب های نا مرغوب به ویژه رژ لب های بیست و چهار ساعته میتوان اشاره کرد.

مفهوم بالم لب و کاربرد آن؛-وبسایت ظروفویژگی های بهترین بالم لب برای رفع ترک لب

از مهم ترین ویژگی های یک بالم لب مناسب داشتن مواد نظیر موم عسل که یک مرطوب کننده ای بسیار قوی هستند میتوان اشاره کرد. هنگامی یک بالم لب در فهرست بهترین بالم لب قرار میگیرد که به مقدار فراوان در ترکیبات تشکیل دهنده ای خود موم عسل داشته باشد. موم عسل به عنوان یک لایه ای محافظتی عمل مینمایید و از تبخیر و خروج رطوبت جلو گیری مینمایید.

از دیگر ویژگی های یک بالم لب با کیفیت دارا بودن SPF برای محافظت در برابر اشعه های مضر و همچنین رادیکال های آزاد میباشد. از اینرو بالم لبی را انتخاب نمایید که داری SPF بالای پانزده باشد. اگر بالم لب در این اندازه دارای SPF باشد به خوبی از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت مینمایید و از خشکی و ترک لب جلو گیری مینمایید.

یکی دیگر از خصوصیات یک بالم لب مناسب داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان در فرمولاسیون خود میباشد. آنتی اکسیدان وظیفه ای ترمیم بافت آسیب دیده ای پوست را دارد.

نکاتی در رابطه با ظرف نگهدارنده محصولات آرایشی و بهداشتی

در زمان خرید این محصولات شما باید به نوع و کیفیت ظروف توجه نمایید. برای مثال سرم های که برای پوست مورد استفاده قرار میگیرند عموماً در ظروف قطره چکان به بازار عرضه میشوند. این مواد با پوست ارتباط مستقیمی دارند و نباید از کیفیت پایینی برخوردار باشند.

مناسب ترین بالم لب بالم لبی است که در فرمولاسیون خود دارای ویتامین سی باشد. ویتامین سی از موادی است که به عنوان کلاژن ساز عمل میکند. و اگر در بالم لب وجود داشته باشد باعث جوانی و شادابی لب ها میگردد. به این نکته توجه نمایید که تمامی بالم لب های موجود در بازار حاوی ویتامین سی نیستند. از اینرو این بالم لب ها نمیتوانند سبب جلو گیری از پیری لب و کاهش چین و چروک های آن گردد.

نکاتی در رابطه با ظرف نگهدارنده محصولات آرایشی و بهداشتی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای