اهمیت استفاده از ظروف پت در محصولات بهداشتی

همه ما در زندگی خود دانسته یا نادانسته از ظروف پت استفاده می کنیم، ظروف پت نوعی از ظروف پلاستیکی هستند که معمولا در بسته بندی آب معدنی، نوشابه، سس، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره استفاده می شوند. ظروف پت بعد از آن که بازیافت شوند دوباره قابل استفاده هستند. با ما همراه باشید تا در مورد اهمیت استفاده از ظروف پت در محصولات بهداشتی را برسی کنیم.

پت چیست؟

پلی اتیلن ترفتالات یا همان پت نوعی پلیمر است که از خانواده ی پلی استر ها می باشد. پت در الیاف لباس ها و ظروف مایعات و مواد غذایی استفاده می شود. پت یکی از انواع پلاستیک است که نقش مهمی در زندگی شما ایفا می کند و کاربردهای فراوانی دارد.

مزایای استفاده از پلاستیک پت

اهمیت استفاده از ظروف پت در محصولات بهداشتی

  • پلاستیک پت ارزان است: قیمت پلاستیک های پت در مقایسه با شیشه و فلز بسیار کمتر است، بنابراین استفاده از پلاستیک پت برای بسیاری از کاربرد ها به صرفه تر است.
  • به آسانی بازیافت می شوند: اگر یک پلاستیک پت را زیر خام مدفون کنید پس از 2 سال در حدود 30 درصد آن تخریب می شود، بازیافت پت در حجم بالا انجام می شود که این مورد برای صنایع پتروشیمی به صرفه است، از این منظر بازیافت کردن آن ها منطقی است.
  • سلامتی و ایمنی بالای پت: در تولید پلاستیک پت از اکسید آنتیموآن غیرفلزی استفاده می شود، و از فلزاتی که سنگین هستند تحت عنوان کاتالیزور استفاده نمی شود، به همین دلیل سازمان غذا و دارو این نوع پلاستیک را سالم و ایمن معرفی کرده است.

کاربردها و صنایع استفاده کننده از پت کدامند؟

پلاستیک پت معمولا در بخش های بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند، پلاستیک پت در بطری سازی، بسته بندی کود و مواد سمی و بسته بندی اسباب بازی ها استفاده می شوند. همچنین هرجا که نامی از پلی استر می شنوید، به احتمال زیاد همان منظور پت بوده است.

پلاستیک پت در زمینه هایی همچون فرش بافی، تولید پوشاک و … مورد استفاده قرار می گیرید.

اهمیت استفاده از ظروف پت در محصولات بهداشتی

اهمیت استفاده از ظروف پت در محصولات بهداشتی

استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان و کشورمان ایران روز به روز رو به افزایش است، افزایش تولید لوازم آرایشی سبب شده تا نیاز به تولید ظروف استاندارد برای این صنعت بیشتر از همیشه حس شود.

لوازم آرایشی و بهداشتی معمولا در ظروف پت (PET) تولید می شوند، چراکه این ظروف دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند که برای نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار مناسب هستند.

یکی دیگر از ویژگی های ظروف پت که سبب شده در صنایع آرایشی و بهداشتی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد سالم بودن آن است، همانطور که بالاتر اشاره کردیم ظروف پت از نظر سازمان غذا و دارو تایید شده هستند و سالم می باشند.

یکی دیگر از دلایلی که سبب شده از پلاستیک پت در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده شود ظاهر زیبای این پلاستیک ها است. ظاهر زیبای این ظروف باعث شده مردم علاقه ی بیشتری برای خرید این محصولات داشته باشند.

مواد آرایشی و بهداشتی ای که داخل ظروف پت نگهداری می شوند به راحتی خراب نمی شوند و می توانید از سالم بودن آن اطمینان داشته باشید.

مواد آرایشی و بهداشتی به دلیل اینکه در تماس مستقیم با پوست شما هستند باید کاملا سالم باشند، پس باید در ظروف سالم نهگداری شوند.

به غیر از مواد پلاستیکی پت در تولید پوکه آرایشی و بهداشتی، از مواد دیگری هم تحت عنوان ماده اولیه استفاده می شود. مواد مورد استفاده در ظروف لوازم آرایشی و بهداشتی باید با سلامت انسان سازگار باشند و آسیبی به محیط زیست نرسانند.

جمع بندی

در این مقاله درباره ظروف پت صحبت کردیم. آموختیم که ظروف پت نوعی پلیمر است که از خانواده ی پلی استر ها می باشد. و گفتیم که پت یکی از انواع پلاستیک است که نقش مهمی در زندگی شما ایفا می کند و کاربردهای فراوانی دارد. کاربردهای پلاستیک پت را بیان کردیم که از جمله این کاربرد ها می توان بطری سازی، بسته بندی کود و مواد سمی و بسته بندی اسباب بازی ها، ساخت ظروف آرایشی و بهداشتی و … را نام برد.

درباره اهمیت استفاده از ظروف پت در محصولات آرایشی و بهداشتی صحبت کردیم و دانستیم که یکی دیگر از ویژگی های ظروف پت که سبب شده در صنایع آرایشی و بهداشتی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد سالم بودن آن است.

مطالب مرتبط:

بهترین نوع لوازم آرایشی کدام است؟

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای