قطره چکان آزمایشگاهی

امروز می خواهیم در مورد تجهیزات آزمایشگاهی و دارویی صحبت نماییم. اگر قصد خرید تجهیزات و قطره چکان آزمایشگاهی دارید، در ادامه با ما همراه باشید.قطره چکان آزمایشگاهی از جنس شیشه بود و برای ریختن یا برداشتن محلول های خطرناک استفاده می شود. با استفاده از قطره چکان می‌توان امنیت جسمی خود را افزایش داده و باعث کاهش تماس مواد سمی و دارویی را بدن می شود. قطره چکان آزمایشگاهی در تمام صنایع دارویی، آزمایشگاهی و تولید مواد شیمیایی کاربرد دارد و می توان برای انواع محلول های مایع استفاده کرد.

کاربرد قطره چکان

کاربرد قطره چکان آزمایشگاهی بسیار آسان بوده و در ابتدا قطره چکان را در محلول موردنظر فرو می برند و با فشار به لاستیک قطره چکان هوای محفظه داخلی قطره چکان تخلیه شود. به محض مچاله شدن قسمت لاستیکی قطره،‌ چکان با فشار مایع وارد شیشه قطره چکان می شود. با این دستور می ‌توان محلول داخل قطره چکان را برای آزمایش یا کاربرد های دیگر استفاده نمایید. لازم به ذکر است که برخی قطره چکان ها رنگ تیره تری داشته که برای برداشت برخی محلول هایی که در واکنش با نور خورشید هستند، استفاده می شود.

قطره چکان سر خروسی و کاربرد آن

قطره چکان سر خروسی کاربرد های مختلفی داشته و با توجه به اینکه دارای مخزن ثابتی است، برای جعع‌آوری و استفاده مایعات سمی و خطرناک استفاده می شود. با توجه به اعداد و ارقام روی قطره چکان می توان از آن به صورت استاندارد و مناسب استفاده نمایید. لازم به ذکر است که پس از از اتمام آزمایش باید سر خروسی قطره چکان را از مخزن آن جدا کرده و محتویات داخل آن را به صورت استاندارد خالی نمایید.

آزمایش با قطره چکان سر خروسی

با حرکت انگشت خود بر روی قطره چکان می ‌توانید به آسانی محلول مورد نظر را بر روی ظرف آزمایش خود چکه نمایید. این نوع قطره چکان ها دارای دو نوع مات و شفاف بوده که در برابر سایر مواد شیمیایی حرارت و نور خورشید مقاومت دارند. قطره چکان های سر خروسی در اندازه های ۱۲۰ سی سی و ۱۵۰ سی سی ساخته و به بازار عرضه می شود. هرچند بازه بین صد الی صد و شست سی سی بازه استاندارد است. اگر قصد خرید کاتر چکان آزمایشگاهی را دارید، می توانید به سایت ezorof مراجعه کرده و محصول نهایی مورد نظر را خریداری نمایید. امکان مشاهده قیمت در سال وجود دارد.

رعایت موارد ایمنی

حتماً قبل از استفاده از قطره چکان، نوع محلول مورد نظر را مشخص نمایید. برخی از محلول ها و حلال ها خطرناک بوده و برخی قابل اشتعال هستند. پس اول نوع محلول را مشخص کرده و با توجه به نوع حلال و محلول قطره چکان مناسبی را استفاده نمایید. استفاده از سایر تجهیزات آزمایشگاهی مانند ماسک و دستکش مخصوص، عینک و غیره بسیار مهم بوده و همیشه زیر نظر داشته باشید.

قطره چکان های درپوش دار نمی‌توان برای نگهداری مواد مختلفی مانند سدیم و پتاسیم استفاده کرد. با توجه به تبخیر و خشک شدن پتاسیم منجر به مسدود شدن درب و شیشه قطره چکان می شود. تمام موارد ایمنی لازم را در زمان استفاده از و تکان در نظر داشته باشید.

قطره چکان پلیمری

برخی از قطره چکان های آزمایشگاهی به صورت پلیمری ساخته شده که کیفیت بسیار بالایی در صنعت داروسازی، کشاورزی و شیمیایی دارد. البته کاربرد قطره چکان های شیشه ‌ای بیشتر و برای استفاده در تمام صنایع  مخصوصا پزشکی و دارد سازی کاربرد دارد. هرچه فشار قسمت پلاستیکی قطره چکان بیشتر باشد، با توجه به نوع محلول، مایع بیشتری وارد لوله قطره چکان شده و می توانید استفاده نمایید. پیش تر طرز کار قطره چکان را بیشتر بررسی کردیم.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد قطره چکان آزمایشگاهی بود. اگر قصد خرید انواع قطره چکان با توجه به کاربرد خود را دارید، می توانید به سایت ezorof مراجعه کرده و قطره چکان مورد نظر را خریداری نمایید. انواع قطره چکان با حجم ‌های مشخصی موجود است. همچنین سایر محصولات سایت در فروشگاه موجود بوده که می‌ توانید اقدام به خرید محصولاتی مانند ظروف دارویی، قوطی کرم، قوطی پلاستیکی، شیشه لاک، رقیق و غلیظ پاش ها اشاره می نماییم. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش سایت در ارتباط باشید. امکان فروش عمده و خرده در سایت وجود دارد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای