مهم ترین نکات برای انتخاب بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی برای پوست های چرب

اگر شما دارای پوست چرب میباشید از اینرو شما باید در زمان انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی به نوع پوست خود توجه نمایید و سپس اقدام به خرید کنید. به این دلیل که پوست شما در طول روز مقدار زیادی چربی ایجاد میکند  همین امر سبب میشود پوست صورت شما جوش یا آکنه بزند. همین امر یعنی چربی تولید شده پوست سبب میشود آرایش شما به راحتی خراب شود زیرا شما برای مثال کرم پودر خود را بر روی یک پوست لیز استفاده مینمایید که باعث میشود آرایش شما به راحتی بریزد. با توجه به مطالب بیان شده شما باید مناسب ترین محصول آرایش و بهداشتی منایب با پوست چرب را خرید نمایید. و به این وسیله از جوش زدن پوست خود جلو گیری نمایید.  علاوه بر موارد ذکر شده کیفیت ظروف محصولات از اهمیت بالای برخوردار هستند و برای مثال شیشه ای کرم یا شیشه ای لاک و یا قوطی کرم باید از موادی تهیه شده باشند که علاوه بر آسیب نرساندن به پوست کمترین آسیب را به محیط زیست وارد نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با مهم ترین نکات برای انتخاب بهترین لوازم آرایش و بهداشتی برای پوست های چرب گفتگو نماییم.

مهم ترین نکات برای انتخاب بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی برای پوست های چرب-وبسایت ظروفنکاتی برای انتخاب بهترین لوازم آرایش بهداشتی برای پوست های چرب

اولین مرحله ای که شما باید انجام دهید انتخاب یک فیس واش و تونر مناسب پوست چرب میباشد. یک شوینده ای با کیفیت و مناسب پوست چرب میتواند به جزء از بین بردن تمامی چربی موجود بر روی پوستتان سبب میشود تولید چربی در پوستتان متعادل گردد. بیان این نکته حائز اهمیت است که اگر چه شستشویی چندین باره صورت در طول روز میتواند لذت بخش باشد ولیکن دقت نمایید که این مسئله سبب تحریک بیشتر غدد چربی میشود از اینرو فقط کافی است یکبار در روز و یکبار در شب پوست صورت خود را بشویید.

نکته ای دیگری که شما باید به آن دقت نمایید استفاده از یک تونر مخصوص پوست چرب میباشد که یک تونر مناسب در تنظیم ph پوست و همچنین منافذ آن بسیار تأثیر گذار میباشد. برای نمونه استفاده از گلاب به عنوان یک تونر بسیار بسیار کاربردی میباشد.

نکته ای دیگر استفاده از مرطوب کننده میباشد که بسیاری از آقایان و خانم ها فکر میکنند به دلیل اینکه پوست آنها چرب است دیگر نیازی به استفاده از  مرطوب کننده ندارند ولیکن این یک باور اشتباه میباشد زیرا یک مرطوب کننده ای مناسب پوست صورت چرب علاوه بر هیدراته نگهداشتن پوستت سبب طراوت و شادابی پوست میگردد.

قدم بعدی استفاده از یک لایه بردار مناسب میباشد پوستی که توسط چندین لایه ای سلول مرده احاطه شده باشد بیشتر مستعد جوش و آکنه میباشد زیرا منافذ پوست مسدود و پر از روغن و آلودگی میباشد. از اینرو بهتر است در هفته دو الی سه بار از یک لایه بردار استفاده نمایید. برای مثال لایه برداری که دارای بتا هیدروکسی میباشد برا شما مناسب خواهد بود. اگر از یک لایه بردار خانگی استفاده مینمایید بهتر است در ترکیبات آن شکر وجود داشته باشد.

شما باید از پرایمری استفاده نمایید که حالت مات داشته باشد پودری یا ژله ای و همچنین بدون روغن باشد. زیرا پرایمر وظیفه ای قفل کردن آرایش صورت را دارد. اگر شما دارای پوست چرب هستید باید از یک کانسیلر مناسب برای پوشاندن جای جوش و قرمزی استفاده نمایید. کانسیلری که انتخاب مینمایید حتماً مایع باشد زیرا مدل های کرمی آن سبب بسته شدن منافذ پوست میگردد. همچنین مخصوص پوست چرب باشد به طور معمول در ظروف های همچون ظرف شیشه کرم یا ظرف تیوپی وجود دارند. .

در انتخاب کرم پودر علاوه بر اینکه باید مناسب با رنگ پوستتان باشد به ترکیبات و همچنین شیشه ای نگهدارنده آن توجه نمایید زیرا این کرم پودر ها در تماس مستقیم با پوست شما هستند و اگر مناسب با پوست شما و همچنین از کیفیت خوبی بر خوردار نباشد سبب جوش و آکنه خواهند شد. کرم پودر های مایع ممکن است در ظروف قطره چکان نیز د  بازار موجود باشند. شما نباید از کرم پودر های سنگین و پوشش دهنده ای بالا استفاده نمایید و باید کرم پودری را انتخاب نمایید که دارای بافتی سبک، فاقد چربی پودری و همچنین مات باشد. در این صورت شما با استفاده از چنین کرم پودری پوستی یکدست و بدون درخشندگی خواهید داشت. برای اینکه یک آرایش با دوام و مات داشته باشید میتوانید از پودر فیکس یا پودر پنکیک استفاده نمایید.

نکاتی برای انتخاب بهترین لوازم آرایش بهداشتی برای پوست چرب

نکات پایانی

اگر شما دارای پوست چرب هستید همانگونه که در بالا به آن اشاره کردیم از محصولات آرایش  و بهداشتی مناسب برای  پوست خود استفاده نمایید. زیرا در صورت رعایت نکردن چنین مواردی پوست شما دچار آکنه یا جوش خواهد شد. امیدواریم توانسته باشیم ابهامات شما را برطرف نماییم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای