چگونه شیشه لاک را تمیز کنیم

چگونه شیشه لاک را تمیز کنیم؟ برای تمیز کردن شیشه لاک می توان از ترفند های مختلفی استفاده نمایید. برای دانشتن این موضوع با ما همراه باشید.یکی از لوازم آرایشی و بهداشتی در بین بانوان لاک انگشت بوده که برای زیبای ظاهری و آراسته کردن دست ها استفاده می شود. اما لاک ها دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده که باید در هنگام استفاده و پاک کردن آن در نظر داشته باشید. امروز می خواهیم در مورد لاک های غلیظ شده و طرز پاک کردن لاک انگشتان و شیشه لاک صحبت نماییم. اگر علاقه مند به این موضوع هستیم تا آخر همراهی نمایید.

چرا لاک خشک می شود؟

لاک ها از ترکیبات شیمیایی درست شده اند و اگر به مدت طولانی در معرض باد و هوا قرار بگیرند، رفته رفته غلیظ شده و خشک می‌شود. در نتیجه نمی توانید به صورت روان از آن استفاده نمایید. در این حالت می‌گوییم لاک خشک شده و قابل استفاده نیست. اما می توانید به آسانی لاک را رقیق کرده و استفاده نمایید که در ادامه بررسی می نماییم.

روش های رقیق کردن لاک

در وهله اول می‌توانید لاک را درون ظرف آب داغ قرار داده و پس از ۵ دقیقه ظرف لاک را به خوبی تکان دهید. اگر لاک رقیق نشد، چند بار این حرکت را ادامه دهید. لازم به ذکر است که لاک را داخل آب جوش قرار ندهید که موجب شکستن شیشه لاک می شود. برای رقیق کردن بهتر است آن را داخل آب ولرم یا داغ قرار دهید. اگر لاک غلیظ شده شما رقیق نشد در آخر نیز می توانید با استفاده از رقیق کننده لاک این مسئله را حل نمایید. با استفاده از قطره چکان می توانید چند قطره رقیق کننده را به لاک اضافه نمایید و پس از بستن درب لاک آن را به خوبی تکان دهید.

توجه نمایید که بیش از حد از رقیق کننده لاک استفاده نفرمایید که باعث شره آن از انگشتان می شود. اگر درب لاک را دوباره باز بگذارید، دوباره غلیظ شده و نیاز به استفاده از رقیق کننده خواهید داشت.

تمیز کردن شیشه لاک خشک شده

چگونه شیشه لاک را تمیز کنیم؟ اگر تا به حال با این سوال مواجه شدید، اسیتون چاره کار شما است. اگر لاک شما خشک یا غلیظ شده، احتمالا درب آن را مدتی باز گذاشته اید. برای این کار درب لاک را باز کرده و به میزان معینی می‌ توانید اسیتون را داخل ظرف لاک بریزید و چند دقیقه شیشه را تکان دهید. اگر لاک خشک شده شما بخوبی تمیز نشد، همین کار را چندین بار ادامه دهید. برای تمیز کردن کامل شیشه می توانید از گوش پاک کن های آغشته به اسیتون استفاده نمایید که ممکن است در لای درب و قسمت ‌های مختلف شیشه لاک گیر کرده باشد.

نگهداری صحیح لاک

بهتر است پس از هر بار استفاده درب لاک را به خوبی محکم بسته و اگر اطراف لاک کثیف شده با پد اسیتونی تمیز نمایید. پیشنهاد می کنیم لاک را به هیچ عنوان داخل حمام قرار ندهید. این موضوع به دلیل گرمای داخل حمام باعث خشک شدن سریع لاک می شود. همیشه لاک را به حالت ایستاده نگه داشته تا از ریزش ناگهانی لاک بر روی زمین یا کمد جلوگیری شود. همچنین ممکن است لاک به درون درب ریخته شده و همان جا خشک شود. در این صورت درب لاک باز نمی شود.

در آخر نیز سعی کنید قبل از تاریخ انقضای لاک را استفاده نمایید تا از بروز حساسیت ها پوستی و ناخن جلوگیری شود.

سخن آخر

امروز با بحث ” چگونه شیشه لاک را تمیز کنیم” همراه شما بودیم. اگر قصد خرید تجهیزات و ظروف دارویی دارید، می توانید با سایت ezorof در ارتباط باشید. در این سایت محصولات مختلفی مانند غلیظ پاش، ظروف مختلف و شیشه های دارویی، رقیق پاش ها، شیشه لاک، کرم قطره چکان پزشکی و آزمایشگاهی، قوطی های پلاستیکی دارویی و بهداشتی موجود است که امکان ثبت سفارش آنلاین نیز وجود دارد. برای مشاهده انواع محصولات مورد نظر به قسمت فروشگاه سایت مراجعه نمایید و یا  در صورت نیاز به مشاوره جهت خرید، می توانید با کارشناسان فروش سایت در ارتباط باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای