انواع ظروف پرکاربرد دارويي بهداشتي

بطری های دارویی جزء محصولات پر کاربرد در زمینه تجهیزات دارویی بوده و در اشکال و جنس های مختلفی با توجه به جنس داروی مصرفی تولید و روانه بازار می شود.بطری های دارویی به دو شکل شیشه‌ای و پت تولید شده و هر کدام دارای کاربرد های مختلفی است. بطری های دارویی اهمیت بسیار زیادی در اصناف پزشکی و داروسازی داشته و با توجه به نوع مواد شیمیایی استفاده شده در دارو از ببطری مناسبی استفاده می ‌شود. در ادامه سعی می‌کنیم به معرفی بطری های دارویی شیشه ای و پلاستیکی که از ظروف دارويي بهداشتي به شمار می آیند بپردازیم که مورد توجه شرکتهای داروسازی است.

بطری های شیشه ای

ظروف دارويي بهداشتي

یکی از ظروف دارويي بهداشتي بطری‌های شیشه‌ای بوده که در انواع رنگ با توجه به ماهیت دارو تولید و به بازار عرضه می شوند. بطری ها در اندازه های استانداردی طراحی شده و در گروه دارو های شربتی و نوشیدنی تولید می شود. لازم به ذکر است که دهانه بطری ها با هم متفاوت بوده در اندازه های مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

نوع درب بطری

بطری های شیشه های دارای درب فلزی و پلاستیکی بود و در برخی موارد از درب های شیشه ای نیز استفاده می شود. درب های فلزی از ورقه های نازک ساخته شده ولی در های پلاستیکی محکم تر از درب های شیشه‌ای است. درب شیشه ای مجهز به قطره چکان بوده و بیشتر برای تولید دارو های کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. ورود هوا به داخل شیشه باعث فاسد شدن دارو شده و باعث آسیب‌ های جبران ناپذیری می شود. استفاده از درب های محکم بسیار ضروری است.

عطر و ادکلن در لوازم بهداشتی، یکی از مصارف مهم بطری ‌های شیشه‌ای ها بوده که در طرح ها و اشکال مختلفی طراحی شده است. شیشه های عطر همیشه جذابیت خاصی داشته و یکی از لوازمی بوده که در تمام مدت روز در دسترس همه افراد قرار می ‌گیرد.

دلایل تولید بطری های رنگی در صنعت دارو سازی

بطری های داروسازی عموما به دو شکل قهوه‌ای و شفاف تولید شده که هر کدام دارای مزایا و معایب و کاربرد های خاص خود است. در داروخانه ها، آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. دارو های گیاهی، عرقیجات، روغن ها و دیگر شوینده ها در بطری های شفاف به بازار ارائه می شود. برخی از دارو ها در واقع با برخورد تابش نور خورشید باعث واکنش های شیمیایی می شود که در این صورت استفاده از بطری های رنگی مناسب است.

مزایای بطری های پلاستیکی

به صورت کلی پت پلاستیکی یا بطری های پلاستیکی در مقابل برخورد ضربه مقاوم بوده و حفاظت مناسبی در مقابل ورود ضربه دارد. ظروف پلاستیکی با وزن کم انعطاف پذیری بالا در اکثر صنایع دارویی کاربرد دارد. بطری های پلاستیکی در طرح ها و اندازه های مختلفی با توجه به کاربرد دارو تولید می شود. دارو هایی از جمله شربت سرفه در پت پلاستیکی تولید و عرضه می‌ شود. موارد دیگر آرایشی و بهداشتی مانند خوشبوکننده ها، انواع کرم، لوازم آرایشی نیز در بطری های پت تولید و به بازار عرضه می شود.

بازیافت پت پلاستیکی

طراحی و تولید پت پلاستیکی طوری بوده که قابل بازیافت است و با بازیافت آن از آلودگی های محیط زیست جلوگیری می‌ شود. همچنین هزینه تولید کمتری دارد.

قوطی پت پلاستیکی

قوطی های پلاستیکی در طرح های متنوعی ساخته شده که شکل ظاهری مختلفی دارد. به طور معمول بطری های استاندارد دارای ظرفیت ۳۰ الی ۳۵۰ سی سی بوده و دارای مقاومت بالایی است. قوطی های پت معمولاً در دو رنگ شفاف و قهوه ای تولید شده و پت های قهوه‌ ای اشعه های مضر را دفع می کند و دارو هایی که حساس به نور خورشید و اشعه هستند، در حفاظت می مانند. از قوطی پت پلاستیکی برای تولید لوسیون بدن، کرم و لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر دارو های مایع استفاده می شود.

لازم به ذکر است که ظروف دارویی پلاستیکی دارای اشکال مختلفی داشته و با توجه به نوع دارو مورد استفاده قرار می گیرد. قوطی های پت با درب فشاری، درب پیچش استاندارد، درب های پمپی و غیره برای تولید انواع کرم و لوسیون بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

جمع بندی

برای خرید انواع قوطی کرم، قطره چکان، ظروف شیشه ای، قوطی پلاستیکی، غلیظ پاش، رنگ پاش، ظروف تیوپی، ظروف دارويي بهداشتي و شیشه لاک به سایت ezorof مراجعه کرده در نهایت محصول و خرید خود را نهایی نمایید. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران شرکت در تماس باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای