ظروف دارویی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

انتخاب درست ظروف دارویی بسیار مهم و حیاتی است. در واقع جنس و کیفیت ظروف بسیار مهم می باشد، زیرا بدون هیچ گونه تماس فیزیکی از دارو محافظت می کند. داروها تاثیر بسزایی در سلامتی انسان ها دارند و استفاده مناسب انواع ظروف دارویی باعث جلوگیری از عوارض جانبی می شود. اگر می خواهید بدانید که ظروف دارو باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا پایان با ما همراه باشید.

ظروف دارویی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟-وبسایت فروشگاه ظروفویژگی های ظروف دارویی

ظروف دارو باید به نوعی طراحی شود که گرما و سرما تاثیری بر روی انواع ظروف دارویی نداشته باشد. وقتی که ظرف دارو را تهیه می کنید باید به این عامل توجه کنید که برخی در مناطق شمال و برخی در مناطق گرما زندگی می کنند و همچنین نباید رطوبت تاثیری بر روی دارو ها داشته باشد و باعث خراب شدن دارو شود. اما بعضی از داروها به نور حساس می باشند که باید برای آن ها از ظروف خاصی استفاده شود.

بعضی از دارو ها باید در دمای سرد مثلا در یخچال نگهداری شوند و برخی در دمای اتاق قابل نگهداری می باشند. پس انتخاب نوع ظروف باید نسبت به دارویی که داخل آن قرار داده می شود انتخاب شود.

جابجایی ظروف دارویی

ظروف دارو باید به صورتی طراحی شود، که حرکات فیزیکی تاثیری بر روی دارو نداشته باشد. هنگامی که اتومبیل های حمل دارو، دارو را پخش می کنند. تکان خوردن ماشین نباید تاثیری بر روی داروها داشته و موجب خراب شدن آن ها شود. در ماشین حمل دارو داروها روی هم چیده می شود باید این ظروف طوری طراحی شود که فشار بر روی آن ها تاثیری نداشته باشد.

ظروف دارو با توجه به نوع کارکرد آن باید به درستی انتخاب شود. به عنوان مثال اگر دارو مایع باشد باید از ظروف پلمپ دار استفاده کنیم و یا اگر قرص باشد باید ظروف طوری طراحی شود که هوا به داخل ظرف وارد نشود و باعث کاهش اثر پذیری دارو شود .

بازار ظروف دارویی

علاوه بر ویژگی هایی که در بالا ذکر شد، همانطور که می دانید بازار ظروف دارو یک بازار رقابتی می باشد. به همین دلیل شکل ظاهری ظروف تاثیر زیادی در انتخاب مشتری و خرید ظروف دارویی دارد و انتخاب ظروف جذاب اولین اثر گذاری را روی مشتری دارد.

بازار ظروف دارویی-وبسایت فروشگاه ظروفکیفیت ظروف دارویی

انواع ظروف دارویی بعد از طی کردن مراحل ساخت برای استاندارد بودن و کیفیت ظروف در آزمایشگاه توسط متخصصان مورد آزمایش قرار می گیرد. کیفیت در این ظروف اهمیت بسیاری دارد. اگر ظروف استاندارد نباشد به دلیل وجود دارو در این ظروف باعث به خطر افتادن جان انسان ها می شود و دیگر قابل جبران نمی باشد.

ظروف دارویی و کاربردهای متفاوت آن ها

ظروف دارویی به صورت شیشه ای و ظروف پلاستیک استفاده می شود.

ظروف شیشه ای یا به عنوان محافظ برای قرص و کپسول ها و یا برای شربت استفاده می شود، که در سایز و رنگ های مختلف می توان اقدام به خرید ظروف دارویی شیشه ای کرد. این نوع ظروف معمولا به صورت قهوه ای یا نارنجی رنگ می باشد. به این علت که دارو در برابر مواد شیمیایی که در اثر قرار گرفتن در نور خورشید می باشد، محافظت می کند.

ظروف دارویی و کاربردهای متفاوت آن ها-وبسایت فروشگاه ظروفاما نوع دیگر این ظروف پلاستیکی می باشد. این ظروف نسبت به ظروف شیشه ای در زمان حمل و نقل کمتر دچار آسیب می شود و حافظت بیشتری برای دارو دارد. همچنین وزن ظروف پلاستیکی از ظروف شیشه ای کمتر می باشد.

خرید ظروف دارویی

انواع ظروف دارویی در فروشگاه های معتبر به فروش می رسد. شما با توجه به نوع دارو، ظرف، جنس و رنگ آن را می توانید انتخاب کنید و نسبت به خرید اقدام نمایید. خرید می تواند به راحتی از طریق اینترنت و یا به صورت حضوری انجام شود.

حفاظت دارو

حفاظت دارو بسیار مهم می باشد. پس باید ظروفی که انتخاب می کنیم با کیفیت و استاندارد باشد. درغیر این صورت باعث کاهش اثر گذاری دارو و گاهی موجب فاجعه انسانی می شود.

کلام آخر

قیمت ظروف دارویی ممکن است به دلیل شرایط اقتصادی افزایش داشته باشد، اما لازم به ذکر است هیچ گاه به دلیل افزایش قیمت ظروف بی کیفیت را انتخاب نکنیم، زیرا باعث پایین آمدن اثر گذاری دارو بر روی بیماران می شود و ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای