مراقبت و آرایش پوست های چرب

انسان دارای سه نوع پوست خشک، معمولی و چرب بوده که شدت خشکی یا چربی صورت در هر فرد می تواند متفاوت باشد. صورت های چرب نیاز به مراقبت ویژه ای داشته و در آرایش صورت چرب باید به نکات مهم توجه نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد مراقبت و آرایش پوست چرب صحبت نماییم.

پوست چرب چه نوع پوستی است؟

چربی برای صورت انسان ضروری بوده و اگر میزان چربی صورت و پوست بیش از اندازه باشد، باعث بروز برخی مشکلات می‌ شود. در زیر منافذ پوست انسان غده های چربی نهفته شده که این چربی ها با ترشح خود سبب جلوگیری از خشکی پوست می شود. کسانی که غده های چربی بیش از اندازه تولید می کنند، به اصطلاح پوست چرب نامیده می شود که می توانید با تشخیص پوست چرب خود، اقدامات ویژه‌ ای برای بهبود و سلامت بیشتر پوست خود نمایید.

کسانی که دچار پوست چرب هستند، با براقی غیر طبیعی پوست رو به رو می شود. اگر پوست شما بدون هیچ چگونه کرم مرطوب کننده ای براق است، احتمال چربی پوست شما وجود دارد. امکان رشد جوش، نقطه‌ های سیاه و اکنه ها روی پوست وجود دارد. آرایش در پوست های چرب به خوبی ماندگار نبوده و باید به صورت مکرر آرایش پوست را ترمیم نمایید.

علل چربی پوست

چربی پوست دلایل مختلفی داشته ولی عال اصلی ریشه در دو مورد اصلی دارد.

مورد اول ژنتیک بوده اگر پدر مادر و سایر وابستگان شما پوست چرب دارند، شما شانس بسیار بالایی دارید که پوست شما نیز چرب شود. همچنین آب و هوای گرم و شرجی باعث تحریک غده های چربی صورت شده و ترشح آن ها می‌شود و اگر در محیط‌های سرد زندگی می کنید با پوست خشک معمولا همراه هستید.

مراقبت از پوست چرب

برای مراقبت از پوست چرب، پاکسازی بسیار مناسب بوده و سعی کنید به صورت روزانه شستشوی متعادلی داشته باشید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید از مواد شستشوی زغالی نیز استفاده نمایید. استفاده از ماسک های صورت به صورت هفتگی مناسب بوده و از مسدود شدن منافذ پوستی جلوگیری می کند. در آخر نیز سعی کنید صورت خود را مرطوب نگه دارید. با شستشوی مداوم صورت شما تحریک شده و با افزایش چربی همراه می ‌شوید. شستشوی متعادل همراه مرطوب نگهداشتن صورت، می‌توانید با این روش ها چربی صورت خود را کنترل نمایید.

مراقبت و آرایش پوست چرب

آرایش صورت چرب

  • قدم اول شست و شو صورت

قبل از آرایش سعی کنید پوست چرب خود را با شوینده های مخصوصصورت چرب شستشو داده و آبرسانی کامل به صورت را انجام دهید. شستشوی صورت با مواد مخصوص به همراه آب گرم باعث پاک شدن چربی های صورت می شود. لازم به ذکر است که صورت خود را بیش از حد نشوید که تحریک چربی ها بیشتر می ‌شود.

  • قدم دوم استفاده از مرطوب کننده بدون چربی

استفاده از کرم های مرطوب کننده به عنوان لایه زیرین آرایشی برای پوست های چرب بسیار مناسب بوده و حتما سعی کنید از کرم های مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید. لازم به ذکر است که کانسیلر برای پوست های چرب مناسب نیست.

  • مرحله سوم آرایش صورت

سعی کنید به مقدار کمی از کرم پودر استفاده نمایید و نواحی درخشنده را زیر نظر داشته باشید. استفاده بیش از حد کرم پودر باعث رطوبت اسفنج آرایشی شده و عملاً آرایش را خراب می کند.

در آخر نیز هنگام آرایش سعی کنید از کرم ها و لوازم آرایشی فاقد چربی استفاده نمایید. برای پوست چرب به روز رسانی آرایش در ساعات مختلف اجباری بوده و با توجه به چربی ترشح شده، امکان به هم خوردن آرایش وجود دارد. پس سعی کنید به صورت متوالی آرایش خود را ترمیم نمایید.

نکات مهم در زمان آرایش صورت چرب

بهتر است برای پوست چرب به جای استفاده از سایه های مایع، از سایه پودری استفاده نمایید. رژگونه های پودری برای آرایش گونه بهترین گزینه است. برای آرایش لب می توانید از رژلب های مات استفاده کرده و در صورت تمایل از پنکیک استفاده نمایید. در آخر نیز قبل از خواب، آرایش خود را کاملاً پاک کرده و در صورت ماندگاری آرایش باعث بسته ماندن منافذ پوستی شده و با جوش های صورت همراه خواهد بود.

نکته آخر

بحث امروز ما در مورد مراقبت و آرایش پوست های چرب بود و برای خرید انواع ظروف دارویی، غلیظ پاش، ظروف شیشه ای، قوطی کرم مرطوب کننده، قطره چکان، قوطی پلاستیکی، شیشه لاک و غیره به سایت مراجعه نمایید. می توانید از قسمت فروشگاه سایت محصول مورد نظر را انتخاب و سفارش دهید پس از پرداخت سفارش خرید شما نهایی شده و درب منزل ارسال می شود.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای