مضرات لوازم آرایشی برای پوست

استفاده از لوازم و کرم های آرایشی به صورت روزمره موجب به وجود آمدن برخی از خطرات مانند شل شدگی پوست و پیری زودرس و غیره می شود. امروز می خواهیم به صورت موشکافانه این قضیه را بررسی کرده و تمام مضرات لوازم آرایشی برای پوست را را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ضرورت استفاده از لوازم آرایشی

بسیاری از بانوان وابسته لوازم آرایشی شده و سعی می ‌کنند همیشه در خارج از منزل از لوازم آرایشی استفاده نماید. اما قبل از استفاده بهتر است در مورد آسیب های وارد شده توسط لوازم آرایشی برای پوست را مورد بررسی قرار داده و در زمان استفاده حساسیت بیشتری نسبت به استفاده است لوازم آرایشی داشته باشیم.

مضرات لوازم آرایشی برای پوست

چروکیدگی و پیری زودرس

پوست صورت به صورت ذاتی دارای چربی طبیعی، ویتامین و مواد مغذی بسیاری است. زمانی که از لوازم آرایشی روی پوست استفاده می کنید، لوازم آرایشی و دستمال مرطوب به نوعی چربی و رطوبت صورت را شسته و در نتیجه پوست در گذر زمان دچار شل شدگی و چروکیدگی می‌ شود و باعث پیری زودرس می شود. اکثر افراد سالخورده که دارای پوست ارتجاعی هستند، از لوازم مراقبت پوست در جوانی و آرایش استفاده نکرده اند. اگر به سلامت پوست صورت خود اهمیت می دهید، از آرایش روزانه صورت خودداری نمایید.

آسیب پوستی حاصل از مواد شیمیایی

سعی کنید از استفاده مداوم و شبانه روزی لوازم آرایشی بر روی پوست خودداری کرده و به صورت شبانه روزی آرایش را بر روی صورت نگه ندارید. با توجه به اینکه لوازم آرایشی دارای مواد شیمیایی بوده، ماندگاری این به مدت طولانی روی پوست باعث آسیب به بافت های صورت شده و رفته رفته باعث آسیب های جدی تر بر روی لایه زیرین به صورت می ‌شود.

عفونت چشم ها

یکی دیگر از عوامل شایع مضرات لوازم آرایشی برای پوست، آسیب و عفونت ‌های چشمی بوده و افرادی که حساسیت شدیدی به موارد آرایشی بهداشتی دارند، پیشنهاد می کنیم در زمان خرید لوازم بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند. سعی کنید از آرایش مناطق نزدیک چشم تا حد ممکن خود داری نمایید. استفاده از خط چشم، ریمل، سرمه به صورت دائم باعث خارش و قرمزی چشم شده و عفونت های چشمی را در پی دارد.

قرمزی پوست

با توجه به سولفات سدیم کرم ها و کرم پودرها، باعث التهابات پوستی شده و ضخامت دیواره های پوستی صورت را به میزان ۱۰ درصد کاهش می دهد. اگر پس از استفاده از لوازم آرایشی دچار خارش پوستی شدید، سعی کنید از لوازم آرایشی در یک دوره زمانی استفاده نفرمایید تا پوست آسیب دیده به صورت طبیعی ساخته شود.

سردرد و واکنش های داخلی

برخی از لوازم آرایشی به دلیل مواد شیمیایی استفاده شده و بوی آن، باعث سردرد می شود. یکی از سردرد های شایع بانوان میگرن بوده که اگر در زمان استفاده از لوازم آرایشی دچار سردرد های شدید میگرنی هستید، از استفاده لوازم آرایشی خودداری نمایید. همچنین حالت تهوع، استفراغ و خستگی نیز از دیگر علائم لوازم آرایشی محسوب می‌ شود. همچنین اگر در زمان استفاده از لوازم آرایش دچار عفونت و آلرژی های پوستی شدید به صورت دوره ای لوازم آرایشی را تعویض کرده یا مدتی استفاده نفرمایید. آلرژی های پوستی به صورت لکه های تیره پوستی نمایان می شود

بررسی تاریخ تولید و انقضاء

تاریخ تولید و انقضای محصولات آرایشی بر روی ظروف شیشه ای، قوطی کرم و قوطی های پلاستیکی لوازم آرایشی چاپ یا حک می شود. می توانید در زمان خرید تاریخ تولید و انقضای آن را بررسی نمایید. همچنین برای اطلاع از تاریخ انقضاء لاک ناخن، ‌توانید به برچسب شیشه لاک توجه نمایید.

جمع بندی

به صورت کلی لوازم آرایشی باعث بیماری های مختلفی از جمله سرطان پوست، اختلالات تنفسی، افسردگی و غیره می شود. در صورت استفاده مکرر با پف و کبودی زیر چشم مواجه خواهید بود. در کنار خواب نامنظم استفاده نامناسب از لوازم آرایشی نیز باعث کبودی چشم می شود. برای در امان ماندن از رنگ رفتگی پوست، ترمیم لب های آسیب دیده و تقویت ناخن ها مدتی از لوازم آرایشی فاصله گرفته یا حداقل از برند های معتبر و اورجینال خریداری نمایید. هم چنین نکاتی که در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی باید به آن ها توجه کنید برای خرید محصولات دارویی مانند ظروف دارویی، شیشه لاک، قوطی کرم، قطره چکان، قوطی پلاستیکی به قسمت فروشگاه سایت مراجعه ما نمایید. امیدواریم مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای