چگونه ظروف پلاستیکی تولید کنیم

چگونه ظروف پلاستیکی تولید کنیم؟ برای تولید ظروف پلاستیکی و دارویی نیاز به تجهیزات پیشرفته ای بوده ولی اگر قصد تولید این ظروف را دارید، در ادامه با معرفی فوت و فن های تولید ظروف پلاستیکی و دارویی با ما همراه باشید. به صورت کلی تولید ظروف پلاستیکی به دو روش انجام می شود. هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که به صورت مفصل در ادامه بررسی می کنیم.

نیمه فرمینگ

ظروف پلاستیکی با سیستم نیمه فرمینگ با استفاده از یک دستگاه تولید شده و مواد ذوب شده به ورق تبدیل شده و پس از سرد شدن ورقه ها وارد قسمت پرس و عملیات فرم دهی و تولید ظروف می شود. البته پرس ورق ظروف پلاستیکی به نوع دستگاه نیز بستگی داشته است که هر چه دستگاه به روز تر و جدیدتر باشد محصول تولیدی با کیفیت تر خواهد بود. لازم به ذکر است که کیفیت کار به جنس مواد اولیه نیز بستگی دارد.

ترمو فرمینگ

برای اینکه بتوانید از طریق سیستم ترموفرمینگ محصولات  پلاستیکی تولید نمایید، نیاز به دو دستگاه تخصصی خواهید داشت. دستگاه اول مواد اولیه را به ورق تبدیل کرده سپس به صورت رول خارج می شود. پس از خروج ورق های رول شده، وارد کوره های حرارتی شده و حرارت لازم برای تبدیل محصولات فرم گیری پلاستیک انجام می‌ شود. بلافاصله با استفاده از قالب های مخصوص شکل نهایی ظروف پلاستیکی تبدیل شده و از دستگاه خارج می شود. سیستم ترمو فرمینگ کاربرد بیشتری در صنعت داشته و محصولات متنوع تری را وارد بازار می کند.

جنس و مواد اولیه ظروف پلاستیکی

مواد اولیه ظروف پلاستیکی، مواد پلیمری بود که به صورت عمده در صنعت تولید پلاستیک استفاده می شود. به عنوان مثال می توانیم به ظروف پلاستیکی دارویی، قوطی کرم و بطری های نوشابه اشاره نماییم که از جنس پلی اتیلن است. لازم به ذکر است که  ظروف پلاستیکی با استفاده از افزودنی های مجاز بر حسب نوع نیاز تولید و به بازار روانه می شود. برای تولید و ساخت ظروف پلاستیکی نیازمند سرمایه و مهارت های لازم در این حوزه دارید.

کاربرد ظروف پلاستیکی در صنایع دارویی، بهداشتی و غذایی

ظروف پلاستیکی در دو نوع شفاف و سفید به بازار عرضه می‌شود که ظروف پلاستیکی شفاف برای انواع بطری دارو ها، نوشابه ها، نوشیدنی ها و برخی غذا ها مناسب است. ظروف پلاستیکی سفید و فوم دار برای تولید قوطی کرم، لوازم آرایشی بهداشتی و برخی غذا های سرد مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که هر دو ظروف پلاستیکی شفاف و سفید کاربردهای دیگری نیز دارد که بر حسب نیاز مشتری و استاندارد ها تولید و به بازار عرضه می شود.

آیا ظروف پلاستیکی معایبی دارد؟

به طور عمده تکنولوژی‌ های جدید دارای مزایا و معایب خاص خود بودند و ظروف پلاستیکی نیز با توجه به تجزیه ناپذیری آن با مشکل بزرگی در طبیعت دست و پنجه نرم می کند. ظروف کاغذی به آسانی در خاک از بین رفته و پوسیده می‌شود. در نتیجه هیچ زیانی وارد محیط زیست نمی‌ کند. اما ظروف پلاستیکی تجزیه نشده و باعث از بین رفتن حیوانات جانوران حشرات و به صورت کلی اکوسیستم کره زمین می شود. باید پس از مصرف ظروف پلاستیکی آن ها را بازیافت کرده و به صورت جداگانه دفع نمایید.

ظروف پلاستیکی اصلاً برای غذا ها و مواد مصرفی داغ مناسب نبوده و بهتر است مواد غذایی و مواد بهداشتی سردی را در ظروف پلاستیکی قرار دهید. اما با توجه به تولید عمده، قیمت پایین تر نسبت به سایر محصولات جایگزین بسیاری از محصولات کاغذی شده است. اما باید در زمان استفاده به دستورالعمل های بازیافت محصولات پلاستیکی عمل نماییم.

خرید محصولات پلاستیکی به صورت عمده و خرده

شرکت ezorof چندین سال است که در زمینه تولید ظروف محصولات دارویی و آرایشی بهداشتی فعالیت می کند. اگر نیاز به خرید محصولاتی مانند ظروف دارویی، ظروف شیشه ای، شیشه لاک، قوطی کرم، قطره چکان، قوطی پلاستیکی و غلیظ پاش دارید، حتماً به سایت این شرکت مراجعه نمایید. پس از مشاهده محصولات می توانید سفارش خود را ثبت نمایید برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس شرکت در ارتباط باشید. بحث امروز ما در مورد ” چگونه ظروف پلاستیکی تولید کنیم” بود. امیدوریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای